Tuesday 16 March 2010

Duhai Sahabat....

Aku sedih apabila teguranku untuk kebahagian mereka,
Namun kemarahan mereka membuatkan hatiku luntur, terguris, dan menangis..
Adakah mereka benar2 yakin lelaki yang mereka sayangi itu membawa mereka ke Syurga???
Sehingga ada yang sanggup mengenepikan ilmu yang sudah mereka terima,
Pesanan dan perasan ibu bapa,
Mereka merasakan indahnya dunia lupakan akhirat yang telah menjanjikan beribu-ribu keindahan!!

Allahu Akbar...
Sedihnya hatiku , bimbangnya hatiku, bencinya aku menyaksikan semua itu..

Apa dah berlaku dengan zaman kini!!!...
Tak sanggup aku meneruskan hidup dengan keadaan sebegini,

Aku inginkan ketenangan,
Seperti melihat cahaya kerdipan di waktu malam,
Hujan dengan sekata sehingga tumbuhan gembira bermandikan hujan,
Damai dan tenang tika fajar subuh mula menyinsing,
Seakan aku tidak mahu lagi manusia jaga dari tidurnya..

2 comments:

  1. salam ziarah.
    rindu kt sahabat2 ke kak ana.

    ReplyDelete
  2. Sahabat yang baik adalah sahabat yang merasa sakit bila kita sakit. Moga Alah redha dengan sahabat. :)

    ReplyDelete